Най-скъпите уеб адреси

Наддаването за домейна Seniors.com, с първоначална цена 300 хил. долара, достигна 1,8 млн. долара. На търга, проведен миналата седмица в Ню Йорк, бяха предложени 218 уеб домейна, които в крайна сметка бяха продадени за общо 10,8 млн. долара.

Много от тях достигнаха шестцифрени суми, далеч надхвърлящи средната цена за сектора от между 2 хил. до 3 500 долара Освен Seniors.com границата от 1 млн. долара е надхвърлил и домейнът Creditcheck.com, продаден за 3 млн. долара.

Ръстът в онлайн рекламата и намаляващият брой на свободните домейни тласкат цените на URL адресите до нови висоти. Три от петте най-големи сделки в историята на сектора са сключени през последните две години.

Sex.com е на първо място в класацията за най-скъпите домейни, според компанията DN Journal, която следи сектора. Първоначално регистриран от продавачът на софтуер Гари Кремен през 1994, домейнът е продаден през януари 2005 г. за 12 млн. долара в брой и акции на Escom LLC.

Porn.com е на второ място (миналия месец домейнът бе продаден за 9,5 млн. долара на MXN Limited). Сделката е най-голямата до момента в брой за URL адрес.

Следва Business.com, продаден за 7,5 млн. долара през 1999 г. на ECompanies Venture Group. В момента домейнът и едноименната търсачка са обявени за продажба и могат да достигнат цена между 300 и 400 млн. долара.

Diamond.com е четвърти (7,5 млн. долара през 2006), а пети остава Beer.com, продаден за 7 млн. долара през 1999 на белгийския производител на бира Interbrew.

По време на бума на технологичните компании най-скъпите домейни разчитаха на марката. Сега обаче всичко е въпрос на ключови думи за търсене, които дават обща представа и в същото време са описателни. Причината е, че при годишен темп на растеж от 30 на сто в разходите за онлайн реклама притежаването на домейни се превърна само по себе си в бизнес. Предприемачите могат както да си ги „прехвърлят“ един на друг, така и да взимат наем за тях.

Даден уеб сайт може просто да съдържа списъци с URL адреси, водещи към други сайтове, подредени по теми например (като българския Start.bg). Някои от тези сайтове предлагат възможността всяко кликане върху съдържащите се вътре линкове се таксува за сметка на собственика на адреса.

"Днес се купуват много домейни по-скоро като средство за реклама, отколкото като име за собствен сайт", коментира Бентли.





{START_COUNTER}